Internationale digitale transformatie

Een ambitieus IT project waarbij we alle bedrijfsprocessen over 13 landen uniform digitaliseerden. Een uitdaging met veel lagen, waar we mee instonden vanaf het uittekenen van de strategische krijtlijnen tot de succesvolle operationele uitrol.

Challenge

Culture eats strategy for breakfast

Door talrijke internationale acquisities kende TVH een spectaculaire groei de afgelopen jaren. Om aan operationele efficiëntie te winnen en verdere groei van het bedrijf blijvend mogelijk te maken, was een andere manier van samenwerken noodzakelijk.

Naast het samenbrengen van 13 verschillende culturen bij het aligneren van de business processen, was ook innovatie een belangrijke strategische pijler. TVH had namelijk niet alleen de ambitie om verder te groeien, maar wou ook haar pioniersrol in de verhuurwereld nog meer versterken.




Niet de cultuurshift naar meer digitaal werken, maar vooral de klant centraal plaatsen en van daaruit de business groter maken, was de grootste uitdaging voor het strategisch management.

Een blijvende positieve impact op de business en haar waardevolle eigen mensen en klanten stonden in dit project centraal.

Outcome

We had to think global, so we could act local

Een dedicated intern design thinking team vormde de basis om deze internationale organisatie van onderuit te gaan transformeren. Bij de opstart was het cruciaal om in kaart te brengen wat de impact op de interne organisatie zou zijn die deze transformatie met zich mee zou brengen.

Door te werken met interne ambassadeurs per afdeling in de verschillende landen konden we gedurende het hele transformatieproces vinger aan de pols houden en op maat van iedere stakeholder gepast handelen en bijsturen waar nodig.

Om internationaal de verschillende bedrijfsprocessen te aligneren, werd een volledige service blueprint van de huidige en toekomstige dienstverlening opgesteld. Dit deden we samen met het management én de operationele mensen.

Zo brachten we niet alleen de verschillende lagen van de organisatie dichter bij elkaar, er werd een stevig intern draagvlak gecreëerd dat gebouwd was op het geloof in één digitale oplossing en manier van werken voor de gehele internationale organisatie.

User-research.jpg Internal-stakeholder.jpg mateco-IT.jpg User-experience.jpg Change-management.jpg Customer-journey.jpg
Impact

We are only as strong as we are united, as weak as we are divided

Door de geïntegreerde aanpak brachten we het management dichter bij de dagelijkse operaties en kreeg het inzicht in verwachtingen van haar eigen medewerkers en klanten. Daaruit kwamen nieuwe business opportuniteiten al snel bovendrijven en zou het de organisatie extra versterken om haar pioniersrol in de markt te behouden.

Daarboven tekenden we een structurele aanpak uit voor het integreren van continue feedback loops van klanten en interne medewerkers en integreerde deze in het agile development proces.

Op vaste basis werden deze met hoger management aan de hand van onderbouwde business cases toegelicht om het verdere succes van de transformatie kracht bij te zetten en de geloofwaardigheid van het project over de hele organisatie tastbaar te maken. Een aanpak die tot op vandaag nog steeds haar vruchten afwerpt!

Meer cases zoals TVH case

Duurzame impact creëren over sectoren heen

Samen met de mensen achter Tomorrowland hielpen we mee aan een multi-sector planningsapplicatie voor het beheren en real-time opvolgen van de verhuurvloot op grote werven.

Bekijk case

Hi! gebruikt cookies om u een betere gebruikerservaring aan te bieden. Door deze website te gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.